Kiwi-adventures - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu Kiwi-adventures - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu

Kiwi-adventures

Door: Lisa Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Hi allemaal!!

Wat ontzettend leuk om zo’n lieve en warme reacties, vanuit de koude kant van de aardbol, van jullie te mogen ontvangen Goed voor mijn motivatie om nog een berichtje op mijn blog te plaatsen!
Inmiddels ben ik goed aan het inburgeren hier. Ik krijg al bijna kiwi-voeten van het vele lopen op blote voeten en slippers en ik merk dat ik soms onbedoeld Engels begin te praten wanneer het Nederlands zou moeten zijn.. oopsiejj. Anyway... het is hier hartstikke leuk! De dagen vliegen voorbij en dat zegt heel wat als je elke ochtend net als de meeste kiwi’s om half 7 opstaat.

De afgelopen tijd ben ik vooral bezig geweest met het afronden van mijn minoronderzoek voor school, want dat nam heel wat tijd in beslag. Maar jullie willen natuurlijk liever horen over mijn kiwi-avonturen, die er gelukkig ook nog genoeg zijn!.. Fasten your seatbelts zou ik zeggen, Nieuw-Zeelanders houden niet van stilzitten.

Inmiddels ben ik al drie keer mee naar the beachhouse in Pauanui geweest en heb ik nog een poging mogen wagen om een heerlijke vis te mogen vangen. Ik ving... een ‘Snapper’ .. een vissoort die normaal heerlijk smaakt maar welke bij mij niet meer betekende dan ont’snap’ van de haak.. En ik heb drie keer Nieuw-Zeeland gevangen, of eigenlijk: de bodem. Meerdere keren bleef mijn haak aan de bodem vastzitten. ‘Volgens mij zijn de vissen hier te slim om in de haak te bijten, omdat ze altijd in een school zwemmen,’ zegt Trevor altijd. .. Of ik heb gewoon niet zoveel fishing skills, dat lijkt me waarschijnlijker.

Daarnaast hebben we de voormalige goudmijnen vlakbij Pauanui bezocht. We liepen na een lange klim door een tunnel van bijna een kilometer lang door de berg heen en waren ontzettend blij dat we zaklampen meegenomen hadden! Pikkedonker was het. Maar als je goed keek waren er hele kleine lichtblauwe sterretjes tegen het plafond zichtbaar, glowworms. Nee vrees niet.. geen vieze wormpjes. Het is meer het spul dat zij achterlaten om insecten te lokken dat licht afgeeft. Iedereen weet immers dat insecten op licht afkomen... (of niet). Het zag er prachtig uit en het was ook wel een beetje spannend om in zo’n donkere tunnel te lopen terwijl je totaal geen idee hebt waar je eigenlijk naartoe gaat. Door de glowworms leek het een beetje alsof je onder een sterrenhemel liep, zo bijzonder! Als ik nou ook nog goud gevonden had, was het helemaal fantastisch geweest, maar helaas was dat niet het geval.

Samen met Hurby beklim ik hier veel bergen. Die zijn er immers genoeg. Vooral vroeg in de ochtend is het heerlijk, want dan is de zon nog niet zo fel en kom je niet terug als een tomaat.. althans niet door de zon. Heerlijk is dat, vooral met de gedachte dat er geen akeligere beesten rondlopen dan wijzelf. Geen enge spinnen of slangen.. Hoogstens een hardloper die naar beneden stormt. Enger wordt het niet. Sowieso niet hier... Alle mensen zijn hier vriendelijk en relaxed. Ik heb hier nog nooit iemand met haast gezien.. wat een cultuur, verslavend bijna.

Daarnaast hebben we vele lange wandelingen op het strand gemaakt. Op de foto’s kunnen jullie vast wel begrijpen waarom een groot deel van de tijd daarin is gaan zitten. We zijn zelfs naar Hot Water Beach geweest. Dat was best bijzonder. Op een bepaald gedeelte van het strand kon je namelijk een gat graven.. (of door de mannen laten graven) en dan kon je heerlijk in het hete water zitten.. nadat je het een beetje had gemengd met koud water want anders werd het wel héél heet.. Erg gevaarlijk dus voor mensen die vaak omschreven worden als zacht eitje.

Het is genieten hier, dat kan ik met alle zekerheid zeggen. Over een paar dagen gaan we een week rondreizen, naar het noordelijkste puntje van het eiland. Ik kijk nu al uit naar het schrijven van mijn blogbericht over alle avonturen die ik daar ga beleven... Noujah.. niet alleen op het noordelijkste puntje, want daar is eigenlijk gewoon helemaal niets te zien. Zo zie je maar.. Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis ernaartoe!

Liefs van Lisa

  • 24 Januari 2014 - 19:32

    Papa, Anne En Eva:

    Hallo Kiwi.
    Wat een heerlijk weertje. En goed dat jullie er nog even flink van genieten. Het nuttige met het aangename combineren. Zeker een goed idee. En het is fijn om te lezen dat jullie zo genieten.

  • 26 Januari 2014 - 10:07

    Ome Walter En Tante Ine:

    Ha Lisa en Hurby,
    Ja ook wij zijn je aan het volgen op je blog. Wat leuk om te lezen dat jullie het er zo goed naar de zin hebben, en wat een prachtige natuur. Geniet ervan, we kijken weer uit naar je nieuwe verslag.

  • 26 Januari 2014 - 11:06

    Tante Rini:

    Hoy samen

    Wat schrijf je mooi Lisa! Zo kunnen we 't echt een beetje mee beleven!!
    geniet ze daar in dat noordelijk puntje Pas goed op elkaar.

    Knuffel


  • 26 Januari 2014 - 17:42

    Arianne:

    Haha super gaaf! Je zult je wel heel fit voelen door al het wandelen en zwemmen! En we gaan zeker een keer samen skieën in Nieuw-Zeeland, maar dan wil ik ook een keer in zo'n heet waterbad liggen op het strand hihi!

    Dikke kus en knuf xxx

  • 27 Januari 2014 - 20:01

    Mama En Stan:

    Ha globetrotters,
    Wat een tijd beleven jullie daar!
    We genieten ook van je manier van schrijven Lisa, lachen!
    Geniet van alles, de natuur en van elkaar, en veel plezier daar in het noordelijkste puntje, tot gauw.
    Loveyou2.mama en Stan

  • 27 Januari 2014 - 20:45

    TRUUS CORNELISSEN EN JAN.:

    HOI LISA EN HURBY,

    WAT KUN JE TOCH LEUKE VERHALEN SCHRIJVEN EN WAT EEN WARMTE, OM ZO OP BLOTE VOETEN TE LOPEN.
    MAAR GENIET ERVAN DIE MOOIE NATUUR.
    BEN WEER BENIEUWD NAAR HET VOLGENDE VERHAAL. OMA TRUUS EN OPA JAN.

  • 31 Januari 2014 - 20:21

    Mark Rutte (MP):

    Hallo expats,

    Ik ben aan het 'uitbuiken' van een heerlijk diner met Ivo (70 geworden) en kreeg van Frans en Lilianne (van het 'state department') het bericht dat twee jonge Nederlanders zich voor hun ontwikkeling naar de andere kant van de wereld zijn gereisd. Dat doet me deugd, het Kabinet ondersteunt dergelijke initiatieven, maar wel in de hoop en verwachting dat zij ooit terugkeren naar ons Polderland om daar de in het buitenland opgedane kennis en kunde uit te nutten ...

    Succes, leer en geniet ze!

    Mark.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pukekohe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2014

Nederlandse bodem

29 Juni 2014

De laatste loodjes

26 Mei 2014

Artikel MusT

26 Mei 2014

Als muziek in de oren, dat is toch niet normaal?!

05 Mei 2014

Coromandel
Lisa

Een blog over een muziektherapeutische stage in Pukekohe New Zealand en de daarbij horende avonturen.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5541

Voorgaande reizen:

17 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: